17 Eylül 2010

Frank Rijkaard Röportaj

 1 değil tam 4 rakibimiz var!
- Başkan Adnan Polat Şampiyonluktaki tek rakibimiz F.Bahçe dedi. Siz bu görüşe katılıyor musunuz?
- Başkanın görüşüne saygı duyuyorum. Türkiye'de F.Bahçe ile G.Saray arasında ezeli bir rekabet var. Bana göre bu yarışta bir değil, 4 rakibimiz var. Ve zaten ilk haftalarda bunu açıkça bize gösteriyor. Beşiktaş, Fenerbahçe, son şampiyon Bursaspor ve ligde iyi futbol ortaya koyan Trabzonspor, bu yarıştaki en büyük rakiplerimiz ve onları geçmemiz gerekiyor.

- Bir teknik direktörün takımın başarısı ya da başarısızlığındaki payı sizce ne kadar? İyi bir takımda teknik direktörün mutlaka olumlu ya da olumsuz etkisi olur.
- Galatasaray'ın geleceği ve dünyadaki yeri için ne düşünüyorsunuz? Galatasaray'ın geleceği iyi futbolcular ve başarılarla çok parlak olacağını düşünüyorum. Başarıdaki en önemli etken ekonomik yapı ve kulüp yapısıdır. Bu iki unsuru sağlayan takımlar başarılı olacaklardır. Ve alt yapıyı hem ekonomik hem de kulüp yapısı olarak ne kadar sağlam kurarsanız başarılar da o kadar kalıcı ve sürekli olur. Yine dediğim gibi sabretmek çok önemli.

- 10 yabancı Türk futbolu ve takımlarımız için yeterli mi?
- Futbolda başarı için önemli olan iyi bir takım olabilmektir. Önce bunun farkına varılması gerekir. Ancak eğer alınan yabancılar iyi futbolcularsa bu sayının yeterli olması gerekiyor. En önemlisi Türk futbolcularla yabancıların uyumları ve de iyi bir takım oluşturmaları. Benim bu kuraldan yana açıkçası bir şikayetim yok.


- Türk Telekom Arena'yı gördünüz mü?
- Daha değil. Fakat en kısa zamanda görmek istiyorum. Bu konuda yönetim ve başkanımızla da görüşeceğim. En kısa sürede gidip yeni stadımızı görmek ve gezmek niyetindeyim. Ocak ayında bizi nasıl atmosferin, stadın beklediğine bakmalıyım. Ancak, G.Saray'da herkes yeni stadı heyecanla bekliyor, ben de aynı düşüncedeyim.


- G.Saray taraftarıyla ilgili düşüncelerinizi alabilir miyiz?
- G.Saray çok önemli bir taraftar kitlesine sahip. Biz de onlar için önemli başarılara imza atmak istiyoruz. Çok çalışarak hedeflerimize ulaşmak ve taraftarımızı mutlu etmeyi hedefliyoruz. Sezonu zirvede bitirmek tek hedefimiz.

- Türkiye ve Türklerle ilgili düşünceleriniz nelerdir?
- Çok olumlu. Türkler çok dürüst ve sıcak insanlar. Ve şunu belirtmeliyim, Türkiye gerçekten çok güzel yerlere sahip.

- Size göre bu sene Real Madrid, Barcelona'yı geçebilir mi?
Futbolun içinde her şey vardır. Sezonun genelinde bir takım için yaşananlar, aslında o kulübün kaderini belirler. Bu soruya ancak daha fazla puan alırlarsa geçebilirler diyerek yanıt vereceğim.
- Simon Kuper, yazdığı kitapta, Futbolda dünyanın en başarılı ülkesi Hollanda'dır dedi. Bu görüşe ve düşünceye katılıyorum. Hollanda küçük bir ülke olmasına rağmen birçok başarıya imza atmıştır.

- Sizce dünyanın en kaliteli ligi hangisidir? Sıralayabilir misiniz?
Benim düşüncemle belki de birçok futbolseverin tercihi aynıdır. 1-İngiltere Premier Ligi, 2-İspanya La Liga, 3-İtalya Serie A, 4- Almanya Bundesliga.

- Misimovic, Fox TV'ye yaptığı açıklamada, Gerçek pozisyonum 10 numara. Takımımın başarılı olması için elimden geleni yapacağım. Arda zaten büyük bir kulüpte oynuyor. Gitmesi için bir neden yok dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder