11 Kasım 2010

Arda Turan / Aslan Yürekli Kaptan

ARDA TURAN / ASLAN YÜREKLİ KAPTAN; yıldız futbolcuyu 6-7 yaşlarında oynadığı bir sokak maçıyla başlıyor ve Arda’yı öyküleştiriyor…

Sabri Ugan, hikayeyi Arda ve Arda’ya yakın olan insanların anlattığı öykülerle kitaplaştırdığını vurgulayarak “Arda’nın gerçekliğine, Sabri Ugan’ın hayal dünyasını da bulaştırdım” ifadesini kullanıyor.

Sonuçta gerçeklere dayalı ama Arda'nın hayat gerçeğine zaman zaman Sabri Ugan'ın hayal dünyasının karıştığı bir öykü ortaya çıkıyor…
Kitap bir futbol adamı tarafından yazıldığı için doğal olarak “Futbol kitabı” olarak algılanıyor.
Sabri Ugan bu algıyı yanıltıcı bulduğunu söylüyor ve ekliyor: “Arda hikayesinin esin kaynağı "çocukların nasihatten çok, iyi bir örneğe ihtiyacı var" sözü oldu. Kitabımı öncelikle anne ve babalar okumaya başlasın. Özellikle anneler. İddia ediyorum, bu kitabı okuyup bitirmeden çocuklarına veremeyecekler”

Kitap Galatasaray Kaptanı Arda Turan’ı anlatıyor ama kitap kapağında Arda’yı Galatasaray değil, Milli Takım formasıyla görüyoruz.
Sabri Ugan “Metin Oktay’ın 10 numaralı forması gibi, Milli takım da, minicik Arda Turan’ın hayaliydi… Kapak, Arda Turan’ın bu hayaliune kavuştuğunu simgeliyor” diyor…
 
Peki; Galatasaray Kaptanı Arda Turan, kahramanının kendisi olduğu bu kitabı okudu mu?
Sabri Ugan bu konuda biraz utangaç davranıyor.
İlk ifadesi “İnsanlar Arda Turan’ın düşüncelerini kendi ağzından duysun istiyorum” şeklinde oluyor.
Arda’nın yorumuyla ilgili bir de şunu ilave ediyor…
“Annem kesinlikle gözyaşları içinde okuyacak”

Sabri Ugan renk ayırımı yapmadan futbolu seven ya da sevmeyen büyük-küçük herkese kitabını tavsiye ediyor…

Sözlerini şöyle bitiriyor…

Arda’nın hayatına biraz daha girdiğimde bir kez daha anladım ki;  her şut gol olmasa da, hayatta pozisyon çok… Atak oynamaya devam!

Benim yorumum: Daha kitabı alıp okumadım.Hemen kitapyurdu.com'dan siparişi veriyorum.Alıp okuyacağım, bence sizde futbolu seviyorsanız kitabı alıp okuyun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder